Tervetuloa

Tervetuloa ehkäpä ärsyyntymäänkin ajatuksistani!



torstai 29. heinäkuuta 2010

suomenkieli

Kertoisko joku miten sana "kirkua" taipuu? Minä kirun? Sinä kirkut/kirjut? Hän kirkuu..Me kirkumme vai kirjumme?? Te kirkutte/kirjutte??? JNE...Eli miten tuo "kirkua"-sana taipuu?

Toinen sana on..oikeastaan en keksi sen perusmuotoa...esim "minä kaitsen lapsia". Onko perusmuoto kaista,kaitsa,kaitsea...???MIKÄ?? Jos se on kaista..niin miksi sitten kaista (siis esim autokaista) taipuu ihan eritavalla? Kertokaa nyt joku!

2 kommenttia:

  1. No niin, ensinnäkin.. Susta vois tulla joku kondiittori, voisit perustaa oman firman jossa olis tarjolla arabian herkkuja tai leivonnaisia.. juu.. nam nam.. tai sitten voisit olla se kosmetologi.. nään sieluni silmin, kun sä teet manikyyreö ihmisille... :)

    Sitten toinen.. Maapallossa on mun käsityksen mukaan itäinen, pohjoinen, eteläinen ja läntinen puolisko.. niillä sitten sijaitsee väli-ilmansuunta osiot.. eli jos sä lähdet käveleen etelänavalta suoraan ylös sä päädyt eteläisen puoliskon kautta pohjoiselle ja sieltä takaisin.. suuntaviivana voisin käyttää mm. pohjoismaita, etelä-amerikkaa, australiaa, aasiaa.. hahmottamaan missä kukakin on ja miksi.. niin.. eli toisinsanoen idällä saatika muulla osiolla ei ole kiinteää pistettä mitä tulee liikkumiseen, koska aina voit jatkaa matkaa itään, länteen so on.. mutta kartalla se homma seisois.. mm. omituista.

    Kirkumiset onkin selvitetty..

    Ja jos sulla on tylsää niin... nauti siitä. Ota kirja, lue. Torku.. mieti, kun alat sisustaan, kun lapset on isompia, kun on varaa, niin mitä haluat.. mitä väriä minnekin ja mikä järjestys.. tee pohjapiirrustus ja irtohuonekalut ja suunnittele.. :D Mä tekisin noin omasta asunnostani, JOS mulla olis asunto, jossa pysyvämmin asuisin.. siis omakoti.. vai oletteko te muuttamassa.. ilmapallokujalle ;D tai jonnekin.

    Nälkä olis, heitä mulle keralaa...

    VastaaPoista
  2. Jaa piti mun vielä sanomani, että fazer.. suklaa..sen PITÄÄ olla jääkaappikylmää.. kun sen avaa, niin se on todella kovaa ja saa hitaasti sulatella sitä suussa ja sit se pehmenee loppua kohti, mut ei muutu mömmöiseksi...

    Kaikki suklaa pitäisi olla kylmää.. nami nam..

    VastaaPoista